Saturday, December 3, 2011

Konst och skyddsgudinna

Åkte ner tidigt i morse för att fortsätta arbetet i vår nya lokal. Även om det mesta nu är på plats återstår en hel del saker som måste ordnas och sorteras. Vår gamla A-lokal är tömd och Hyresbostäder har redan satt igång med avfuktning och renovering. Den mesta tiden idag har jag ägnat åt konstnärlig utsmyckning. Arnold Idebrings vackra föreningsemblem samt affischer från UFO-Sveriges riksstämmor pryder nu långväggen.


Det var inte helt lätt att utsmycka långväggen på grund av höjden. Men med god hjälp av Susanne och en stege lyckades jag få allt på plats. På förmiddagen dök också Anders Liljegren och Tobias Lindgren upp. Eftersom både Anders och jag inhandlat saffransbröd så passade vi på att ta en gemensam fikapaus. Vi hade också hoppats få besök av Leif Åstrand som legat på sjukhus en tid på grund av en knepig bakterie i lungan. Tyvärr kunde han inte komma eftersom han ännu inte är riktigt kry men vi hoppas alla att han snart är tillbaka i AFU-gänget.

 Susanne och Tobias i vår nya lokal

Efter ett par timmars arbete och lunch i Hageby centrum fortsatte Anders med att packa och köra böcker från Evanslokalen till biblioteket medan jag ägnade mig åt att hitta bra platser för många av dom historiska foton vi har från AFU. Roligt att kunna visa besökare lite av vår snart fyrtioåriga historia i bildform. Och så har jag också hittat en plats åt AFU:s egen skyddsgudinna som jag döpt till Alienna. Hoppas hon tar väl hand om oss.



AFU:s skyddsgudinna Alienna

Och så tog jag hem senaste numret av tidskriften UFO magazine. Den är på sin tjugofjärde årgång och har ofta läsvärda artiklar av diverse amerikanska ufologer. Det får bli lördagens kvällslektyr.