Tuesday, April 12, 2011

Grattis Clas

Igår var Susanne och jag och hälsade på min far på hans mottagning och hälsocenter i Södertälje. Pappa bjöd på kaffe och tårta och visade oss runt i sina två arbetslokaler. Trots sina 79 år är han still going strong och arbetar vidare med firman. Men det skall man väl vara när man jobbat som naturläkare sedan 1980-talet. Som vanligt fick vi med oss goda råd plus en massa nyttiga vitaminer, örttéer och pappas egentillverkade hälsomüsli.

Min far Maths Blomqvist

Idag säger jag ett stort och hjärtligt GRATTIS till gamle vännen och ufokollegan Clas Svahn som fyller 53 år. Clas är Riksorganisationen UFO-Sveriges kickstarter, motor och livrem. Det är han som får hjulen att snurra, ibland lite väl fort. Clas är ufologen som kör livsresan på femmans växel. Ibland blir jag trött bara jag läser hans blogg. Den som tror att män bara kan göra en sak i taget har här ett perfekt studieobjekt. Keep up the good work för UFO-Sverige Clas, men tänk på att det finns både ettan, tvåan och treans växel nu när du besöker Berlin med kärestan.

Clas Svahn i aktion

Min egen planering gäller närmast ett föredrag på Charlottenborgs slott där Motala Musei- &  Hembygdsförening bjudit in mig på torsdag för att prata på temat UFO - besök från andra världar? Det blir  lite om ufogåtan, AFU och UFO-Sverige plus något extra om ufohändelser i Östergötland.