Sunday, September 12, 2010

Ufo-blogg och romantik

Skönt med en långhelg som jag bland annat ägnat åt diverse ufojobb. Lyckats bli klar med en artikel om  kontaktpersoner för UFO-Aktuellt och också fortsatt ordna det nya klipparkivet i AFU. Det innebär mycket flyttande och bärande mellan våra lokaler. I C-lokalen träffade jag i helgen vår nya Fas3:are Leif Åstrand som jobbade extra. Han är mycket datorkunnig och skannar allt material vi fått låna från engelska Contact international. Vi hann med en pratstund innan jag fortsatte till D-arkivet.

Leif Åstrand skannar engelskt ufomaterial

En riktigt trevlig upptäckt gjorde jag i helgen. Vi har fått en ny bloggare i UFO-Sverige. Det är vår fältundersökare Anders Berglund som startat bloggen Ufospaning där han bland annat berättar om sina undersökningar av olika ufofall. Mycket välskriven och med ett fint bildmaterial. Extra roligt är att UFO-Sverige bidragit till en ökning av romantiken i vårt lilla land. Anders har nämligen funnit sitt hjärtas lady i Amanda Fredriksson, en av våra unga fältundersökare. Det är bara att önska Anders och Amanda lycka till med både ufoundersökningarna och kärleken. Inte alldeles obekant är väl att även jag hittat "universums mest underbara" (som Anders beskriver sin Amanda), genom UFO-Sverige, min lady Susanne. Där ser man vad UFO-Sverige kan "ställa till med".

Amanda Fredriksson och Anders Berglund vid riksstämman i Kalmar 22 maj 2010

För övrigt har jag börjat läsa Hunt for the skinwalker. Science confronts the unexplained at a remote ranch in Utah. Det är en riktig nagelbitare som man inte får vara mörkrädd om man skall ge sig in i. En dokumentation av alla de märkliga och skrämmande fenomen som uppträder vid en ranch i USA. Här finns det mesta i ufo och forteana-väg. Recension kommer i UFO-Aktuellt.