Monday, July 13, 2009

Bok och besök

Så kom då äntligen min bok från bokbindaren. Håkan Ekstrand, Clas Svahn och Stefan Roslund anlände från Västerås med bilen fullastad med kartonger. Där fanns både min bok och mängder med kassar innehållande Staffan Stigsjöös boksamling och klippärmar. Dessutom en liten samling från Jens Tellefsen. Redan på plats i AFU fanns Anders Liljegren och Carl-Anton Matsson, ansvarig för Parthenon förlag.

Ett gäng glada ufologer vana vid att bära böcker. Fr v Stefan Roslund, Carl-Anton Mattsson, Håkan Ekstrand, Clas Svahn, Anders Liljegren

Att skriva en bok är lite som att föda ett barn - åtminstone psykiskt. När man till slut har boken i handen kan man slappna av. Under många år har jag haft planer på att slutgiltigt dokumentera det gåtfulla och kontroversiella så kallade Helgefallet. Främlingar på vår jord. Ufokontakter i Sverige är resultatet. Kanske kan boken bidra till ökad kunskap om hur svårt det är att undersöka och bedöma ufokontakter.

Allt verkar ok kunde jag konstatera efter att ha bläddrat i min egen bok

Förutom min bok kom Clas, Håkan E. och Stefan med den stora boksamling som tillhört ufologen Staffan Stigsjöö. Anders Liljegren och jag kunde glädja oss åt åtskilliga udda och sällsynta titlar som nu kommer att ingå i AFU:s bibliotek. En trevlig dag där vi gamla ufologrävar också hann med lite fika och eftersnack.




Carl-Anton Mattsson från Parthenon förlag med min nya bok